Skip to main content

Lancering Bikkels in de Bouw

By 16 december 2015mei 24th, 2017Algemeen, Nieuws, Nieuws op homepage

[image_with_animation image_url=”19277″ animation=”Fade In” img_link_target=”_self”]

Vianen, 15 december 2015 – Bikkels in de Bouw is het nieuwe platform voor ZZP’ers in de bouw en slaat de brug tussen de zelfstandige vakman en zijn toeleveranciers. Zo ook naar Faay, founding partner van Bikkels in de Bouw.

De doelgroep van zelfstandige ondernemers in de bouw bestaat uit circa 114.000 algemene vakmensen; specialisten zoals stukadoors, timmermannen, loodgieters en schilders nog niet eens meegerekend. Een interessante doelgroep, maar wel één die lastig bereikbaar is. Dat is precies waar Bikkels in de Bouw op inspeelt.

Bikkels in de Bouw met Faay van start

Met onze deelname kunnen wij gemakkelijker naar deze doelgroep over onze producten en innovaties communiceren. Wij geloven in dit concept en zijn dan ook voor de lancering uit al partner van Bikkels in de Bouw. En daar zijn wij trots op.

Oplossing voor tijdgebrek bij vakman

Bij Bikkels in de Bouw snijdt het mes overigens aan twee kanten. Bikkels in de Bouw is niet alleen voor ons een nieuw communicatiekanaal, ook voor de zelfstandige ondernemer is dit platform een verrijking. Deze vakmannen werken vaak zo’n 60 uur in de week. Toch zullen deze bikkels zich op de hoogte moeten houden van nieuwe en betere (bouw)producten en de toepassing daarvan. Ook zaken als boekhouden, pensioen, verzekeringen tot en met briefpapier en vervoer vragen aandacht. Maar tijd hebben ze vaak niet. Dit platform biedt daar een oplossing voor door allerlei informatie te kanaliseren.

Vandaag online met website en sociale media

De 3 kernbeloften ´onbezorgd, lucratief en vakmanschap´ komen onder andere tot uiting in de vandaag gelanceerde website www.bikkelsindebouw.nl. Op de site kunnen de zelfstandig ondernemers snel handige productinformatie vinden en zich aanmelden voor het digitale Bikkel Nieuws. Ook via sociale media zoals Facebook en Twitter worden zij geïnformeerd over vakinhoudelijk nieuws, lucratieve aanbiedingen, en zaken die bij ondernemen komen kijken.

De informatie over ondernemen maakt Bikkels in de Bouw niet zelf. Het platform werkt nauw samen met ‘Zelfstandigen Bouw’, de organisatie die ZPP’ers in de bouw ondersteunt met advies en juridische bijstand. Informatie over producten, toepassingen, innovaties en aanbiedingen is afkomstig van alle aangesloten partners van Bikkels in de Bouw. Dat is het concept.

Win-win met regionale thematische Bikkel middagen

Maar dat is niet het enige: jaarlijks worden er zo’n 40 zogenoemde Bikkel middagen georganiseerd. Deze middagen zijn niet alleen verdeeld over de verschillende regio’s, maar ook per thema. In het eerste kwartaal zijn dat de Zolderverbouwing en de Aanbouw. Het thema Keuken/Badkamer staat als derde op de planning. Door deze regionale en themagerichte aanpak kan de vakman zelf bepalen of deze middag iets voor hem is. Een win-win-situatie. Deze aanpak geeft ons als toeleverancier namelijk de mogelijkheid om producten te demonstreren die voor deze vakman echt interessant zijn.

Bikkels in de Bouw op Social Media

Website: www.bikkelsindebouw.nl
Twitter: www.twitter.com/bikkelsindebouw
Linkedin: www.linkedin.com/company/bikkels-in-de-bouw
Facebook: www.facebook.com/bikkelsindebouw

Leave a Reply

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.